Skip to: site menu | section menu | main content

slabire

slabire si nutritie
Currently viewing: Regim » Principii Montignac

Principii Montignac

Principii Montignac

Iata si cateva principii ale dl. Montignac, dintre care unul va va soca:

1.Teoria caloriilor este neadevarata.
2.Proastele obisnuinte alimentare.
3.Deosebirea grasimilor binefacatoare de cele daunatoare.
4.Trebuie sa ne imbogatim alimentatia cu fibre-fructe, legume verzi, legume uscate si paine integrala.

Clasificarea alimentelor:

A.Proteine
-de origine animala din carne, peste,branza,oua, lapte
-de origine vegetala din soia,migdale,alune,cereale integrale si unele leguminoase

B.Glucidele sau hidratii de carbon
- Glucide rele: zaharul de masa, faina alba, orezul alb, alcoolul, cartoful si porumbul
- Glucide bune: fructele, legumele, cerealele integrale

C. Lipidele
-de origine animala: carne, peste, unt, branza, smantana proaspata
-de origine vegetala: uleiul de arahide, margarina s.a.

Regimul Montignac are doua faze,va scriu deocamdata despre faza 1.

Iata regulile fazei 1:
Nu amestecati niciodata glucide rele cu lipide!
Evitati toate elementele glucido-lipidice
Eliminati in totalitate zaharul din alimentatie
Nu mancati decat faina integrala.
Uitati de cartofi, in special cei prajiti.
Uitati de orezul alb. Mancati numai orez integral.
Renuntati deocamdata la alcool,sub toate formele lui.
Evitati cafeaua, obisnuiti-va sa beti decofeinizata.
Nu sariti niciodata peste o masa.
Limitati consumul de lipide rele.
Incercati sa beti cat mai putin in timp ce mancati, pentru a evita diluarea sucurilor gastrice.
Nu mancati in graba.
Preparati-va singuri sucurile de fructe. Evitati bauturile acidulate si sucurile fabricate industrial ce contin zahar.
Asteptati 3 ore dupa o masa glucidica inainte de a ingera lipide.
Asteptati 5 ore dupa o masa lipidica pentru a ingera glucide.
Mancati multe fibre alimentare-salata,legume verzi,fructe.

Consumati fructele cu cel putin o jumatate de ora inaintea unei mese principale.

LIPIDELE:carne,mezeluri,pasare,iepure,peste,crab,ou,branzeturi,uleiuri,margarine.

GLUCIDELE BUNE:cereale brute,faina nerafinata,paine integrala,orez integral,germeni de grau,paste din faina integrala,linte,fructe,telina,nap,germeni de soia, vinete, dovlecei, castraveti, rosii, ridichi, ciupercile, varza, conopida, fasolea verde, praz, ardei gras, spanac, alata verde, mazare uscata, fasole sucata, ciocolata cu minim 60 % cacao.

Alimentele glucido-lipidice sunt preferabil de evitat in faza 1,singurul permis fiind iaurtul.

FRUCTE:cu cel putin o jumatate de ora inainte de masa.

MIC DEJUN GLUCIDIC:cereale integrale, paine integrala, branza cu 0 % grasime, lapte degresat, cafea decofeinizata, orez integral, castraveti, vinete, dovlecei, rosii, ciuperci, varza alba, salata verde, ardei gras, conopida s.a.

MIC DEJUN PROTEINO-LIPIDIC: oua, sunca, branza, smantana(o lingura), mezeluri, peste

PRANZ: cruditati, peste, carne, salta, branza, oua, mezeluri, rosii, castraveti, conopida, vinete, varza, ardei gras, ciuperci, ceapa, usturoi, maioneza(facuta in casa), dovlecei s.a.

CINA PROTEINO-LIPIDICA - la fel ca pranzul+un iaurt cu 0 % grasime.

CINA GLUCIDICA: fara grasimi (nu sunt permise untul,maioneza,smantana) si se poate consuma orez integral, salata, legume.

Nu exista interdictii cantitative,insa nu depasiti totusi limitele normale.

O sa vi se para greu la inceput deoarece ca lista cu alimente trebuie invatata pe dinafara,dar eu dupa doua zile nu mai am probleme.

Mezelurile nu trebuie sa contina amidon sau zahar!

Nu e asa de greu cum pare si cu acest regim nu veti avea niciodata senzatia de foame.

In general, din ce am aflat de la persoane care tin regimul, se dau jos 4 kg in prima saptamana, iar dupa aceea cate un kg pe saptamana, insa nu e o regula, se poate slabi si mai mult.

Chiar daca va veti abate de la regim, puteti face acest lucru, cu moderatie, adica o data, de doua ori pe saptamana.

Continuati sa nu amestecati glucidele rele cu lipidele. Daca sunteti constransi, incercati sa nu le absorbiti decat in cantitate minima, insotindu-le cu multe fibre (de exemplu, salata).
Nu mancati niciodata nici zahar bucati, nici tos, nici miere, nici dulceata, nici bomboane, Folositi, in continuare, zaharina daca este necesar.
Nu mancati deloc – sau doar in cazuri exceptionale – fainoase (exceptie fac orezul neprelucrat sau salbatic, pastele complete si legumele uscate).
Continuati sa nu mancati paine la pranz si la cina. Nu mancati decat la micul dejun paine neagra sau integrala.
Feriti-va de sosuri. Asigurati-va ca nu contin faina.
Inlocuiti de fiecare data, cand este posibil, untul cu margarina de floarea-soarelui (in special la micul dejun).
Nu consumati decat lapte degresat.
Mancati mai ales peste si preferati lipidele “bune”, pentru a preveni bolile cardio-vasculare.
Fiti atenti la deserturi. Nu mancati decat capsuni, zmeura si mure.
Mancati cu moderatie ciocolata, inghetata (de fructe) si frisca.
Evitati, pe cat posibil, prajiturile pe baza de faina, grasimi si zahar.
Alegeti mai degraba spumele de fructe cu oua sau cremele cu zahar putin (lapte de pasare, crema englezeasca).
Beti cat mai putin la masa.
Nu beti niciodata bauturi alcoolice pe stomacul gol.
Evitati sa beti aperitive si digestive. Acestea nu trebuie sa fie baute decat in mod cu totul exceptional.
Beti, de preferinta, sampanie si vin, ca aperitiv, dar mancati in prealabil cruditati, branza, mezeluri sau bucatele de crab.
La masa, beti de preferinta apa (nu gazoasa) sau vin (nu mai mult de o jumatate de litru pe zi).
Nu beti apa, duca beti vin.
Beti apa in rastimpul dintre mese (circa un litru si jumatate pe zi).
Asteptati sa mancati suficient, inainte de a incepe sa beti vin.
Nu beti niciodata bauturi acidulate, cola si limonade.
Continuati sa beti numai cafea decofeinizata ori cafea si ceai slabe.
Repartizati-va in mod echilibrat abaterile, pe parcursul mai multor mese.
MANCATI FRUCTELE PE STOMACUL GOL
REGASITI-VA ABDOMENUL PLAT
Daca abdomenul va este umflat, daca sunteti balonati in permanenta, va sfatuiesc – pentru a va regasi pantecul plat de la optsprezece ani 2 sa puneti in practica urmatoarele reguli:
– mancati fructele exclusiv pe stomacul gol,
– nu amestecati niciodata proteino-lipidele cu glucidele,
– nu beti niciodata bauturi gazoase (bere, apa minerala, sucuri etc.),
– faceti putina gimnastica abdominala pentru a va intari muschii (1/4 ora in fiecare dimineata),
– combateti constipatia mancand paine integrala, completa sau cu tarate si multe fibre alimentare,
– in sfarsit practicati relaxarea organismului.

Back to top

eXTReMe Tracker