Skip to: site menu | section menu | main content

slabire

slabire si nutritie
Currently viewing: Nutritie » Painea

Painea

Painea

Painea ar fi putut face obiectul unui articol intreg, caci sunt multe de spus despre ea. De bine, in cazul “painii bune”, atat de rara in zilele noastre, dar mai ales de rau, in cazul produsului de proasta calitate, care este vandut in marea majoritate a brutariilor sub numele de paine.

Painea obisnuita este fabricata cu faina cernuta (fara sa mai vorbim de aluaturile industriale congelate) si, de aceea, este total lipsita de ceea ce este necesar unui metabolism normal. Pe plan nutritiv, ea nu aduce nimic bun, altceva decat energie sub forma de glucoza.

Pe plan digestiv, painea nu aduce decat tulburari, deoarece toate elementele care ar fi trebuit sa-i asigure o buna digestie au disparut in procesul de rafinare a fainii.

Insa, cu cat o paine este mai alba, cu atat este mai “rea”. Pentru ca albeata indica un grad inalt de cernere a fainii.

Painea cu tarate  sau painea integrala, fabricata dupa moda veche, cu faina necernuta, este mult mai acceptabila, pentru ca ea contine fibre, adica celuloza. Cantitatea de glucoza pe care o elibereaza este cu mult inferioara celei din painea alba. Deci “ingrasa” mai putin.

Dar, oricat ar fi de buna, si aceasta paine va fi suprimata de la masa. In schimb, va trebui sa mancati paine, in cantitate normala, la micul dejun, asa cum vom vedea, in detaliu, mai tarziu.

Va ingrijoreaza cumva suprimarea painii? Daca da, va voi linisti rapid.

Daca sunteti un consumator obisnuit de paine alba asa cum este cazul pentru 45% din populatie, nu aveti nimic de pierdut, daca nu o mai mancati (cu exceptia kilogramelor). In schimb, aveti totul de castigat, pentru ca este atat de daunatoare sanatatii dumneavoastra, incat hotararea luata este foarte inteleapta.

Daca insa mancati exclusiv painea neagra sau paine integrala, fabricata din faina necernuta (ceea ce dovedeste ca aveti deja o buna cultura dietetica), riscati, intr-adevar, sa pierdeti ceva, mai ales la nivelul tranzitului intestinal.

Dar fiti pe pace, nu numai ca veti putea s-o mancati la micul dejun, in continuare, dar va vom recomanda, in compensatie si consumul de legume bogate in fibre, al caror rol in tranzitul intestinal este la fel sau chiar mai important.

Back to top

eXTReMe Tracker