Skip to: site menu | section menu | main content

slabire

slabire si nutritie
Currently viewing: Nutritie » Berea

Berea

Berea

Nici in privinta berii nu putem fi blanzi pentru o consideram o bautura care trebuie consumata cu foarte multa moderatie.

Dupa cum cunoasteti slabanogi care se indoapa cu glucide rele, fara sa puna pe ei un gram, tot asa ati intalnit – cu siguranta – mari bautori de bere al caror stomac este la fel de uscat 'ca o pensie de batranete' (acesta este cazul sotiei unuia dintre prietenii mei cei mai buni).

Nu este necesar sa fi stat mult in Germania, pentru a sti care sunt efectele secundare ale berii: balonare, crestere in greutate, respiratie urat mirositoare, indigestie, in ciuda prezentei diastazelor, micile enzime a caror menire este tocmai de a ajuta digestia. S-o spunem de-a dreptul: fara diastaze, rezultatul ar fi catastrofal.
Berea contine tot ce e mai rau: alcool (desigur, in cantitate moderata), acid, dar, mai ales, o mare cantitate dintr-o glucida – maltoza (4 g per litru) – al carei indice glicemic este 110, adica si mai ridicat decat al glucozei. De altfel, asocierea dintre alcool si zahar favorizeaza hipoglicemia, care sta la originea oboselii, deci a performantelor scazute (vezi pagina despre hipoglicemie). Prin urmare, berea este o bautura cu o mare putere energetica, daca ne referim la constituirea grasimilor de rezerva. De aceea, abandonati berea, mai ales intre mese. Daca nu puteti rezista, faceti ca si in cazul cartofilor prajiti. Indepliniti-va aceasta dorinta de vreo doua ori pe an, band 1-2 halbe, intr-una din cele mai bune carciumi din orasul dumneavoastra, dupa ce v-ati asigurat, cel putin, ca este o bere de calitate.
In prima faza, v-as recomanda sa eliminati definitiv berea. Dupa aceea asa cum veti reintroduce o cantitate rezonabila de vin, puteti din cand in cand sa caonsumati cate un pic de bere la o masa (maximum 33 de centilitri).

Back to top

eXTReMe Tracker